مدیر سابق انفورماتیک بانک ملی، دسترسی به اینترنت پرسرعت بی سیم را زمینهای برای تحول در بانکداری الکترونیکی عنوان کرد و گفت: با وجود فناوری وایمکس تحوه دسترسی به بانکداری الکترونیکی تسهیل خواهد شد.
وایمکس نیوز - تقی چهرودی، مدیر سابق انفورماتیک بانک ملی در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه تراکنشهای غیرحضوری به خصوص اینترنتی در یک سال گذشته رشد چشمگیری در کشور داشته است، گفت: این امر نشان از جلب اعتماد جامعه به سرویسهای الکترونیکی دارد.
وی افزود: در حال حاضر این اعتماد در میان مردم ایجاد شده که به جای مراجعه حضوری خدمات را به صورت اینترنتی دریافت کنند پس هر آنچه که سبب سهولت دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی شود میتواند در شرایط فعلی موثر باشد.
این کارشناس بانکداری الکترونیکی با بیان اینکه فناوری وایمکس به دلیل قابلیتهایی که دارد دسترسی آسانتر و سریعتری را برای کاربران فراهم میکند، گفت: گسترش فناوری وایمکس در کشور میتواند تعداد تراکنشهای غیرحضوری را افزایش دهد.
وی بیان کرد: آمارها نشان میدهد که حجم تراکنشهای بانکی روز به روز در حال افزایش است اما مشکل عمده فعلی، میزان و نحوه دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت است.
چهرودی افزود: هم اکنون اینترنت پرسرعت با سیم "ADSL" در تمامی مناطق کشور در دسترس نیست و امکان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق اینترنت دایل آپ نیز ممکن نیست؛ به همین دلیل ارایه وایمکس در کشور فرصتی خواهد بود که علاقه کاربران به استفاده از خدمات بانکداری نوین افزایش یابد.
مدیر سابق انفورماتیک بانک ملی با اشاره به استقبال بانکها از فناوری وایمکس نیز گفت: وایمکس سرعت و سهولت انتقال اطلاعات را نسبت به ADSL در پی خواهد داشت و قابلیت بدون سیم بودن آن باعث میشود تمامی خدمات بانکی از طریق این بستر به راحتی و با قیمت مناسب فراهم شود.